OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA
FORUM DEDICAT PASIONATILOR DE OLDTIMER SI YOUNGTIMER DIN TIMISOARA
Lista Forumurilor Pe Tematici
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA | Reguli | Inregistrare | Login

POZE OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Kitana pe Simpatie
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 48 ani
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA / ALTE DISCUTII / Recomandări pentru maşina dumneavoastră în sezonul rece Moderat de kennyc2, marczello_b
Autor
Mesaj Pagini: 1
kennyc2
Fondator Old Timer Club

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 619
1. Anvelopele
Evident, cel mai important lucru este să vă echipaţi maşina cu pneuri de iarnă! Nu contează dacă aveţi sau nu tracţiune integrală, pneurile de iarnă sunt obligatorii pentru că înseamnă în primul rând siguranţă şi în al doilea rând scad mult şansele să rămâneţi înzăpeziţi. Vă recomandăm schimbarea anvelopelor de iarnă imediat ce profunzimea lamelelor acestora ajunge la 4 mm. Nu vă bazaţi pe ideea că aveţi pneuri all-season. Acestea nu sunt decât un compromis care de multe ori nu dă rezultate iarna.

Puteţi schimba anvelopele de vară cu cele de iarnă, pe aceleaşi jante, însă cel mai bine este să aveţi “roţi de iarnă”, incluzând şi jantele. Echipaţi toate cele 4 roţi ale automobilului dvs. cu anvelope de iarnă identice. Veţi limita riscurile de derapaj şi veţi spori stabilitatea maşinii la frânare.

De asemenea, nu uitaţi să aveţi la voi un set de lanţuri, pentru cele mai dificile situaţii. Lanţurile se folosesc doar în cazul în care pneurile de iarnă sunt depăşite de situaţie. Folosite pe distanţe mari afectează sistemul de direcţie al maşinii şi elementele de suspensie.

2. Bateria este mult mai solicitată iarna, pornirea motorului necesitând un curent de 2-3 ori mai mare decât vara. Nu trebuie pornite simultan instalaţia audio, degivrarea, aeroterma climatizării pe viteza maximă, luminile, ştergătoarele. Pe frig intens, dacă s-a depăşit temperatura de  -8°C, este bine să aprindeţi farurile pentru câteva minute pentru a “încălzi” bateria, înainte de a acţiona demarorul. Nu ţineţi consumatorii activaţi, cu motorul oprit decât dacă este strict necesar.
Pentru motoarele diesel, ţineţi cont de avertizorul de “bujii incandescente” din bord. Nu încercaţi pornirea motorului înainte de stingerea acestui indicator. Dacă este foarte frig, după stingerea indicatorului, luaţi contactul şi puneţi-l din nou; după stingerea a doua oară a indicatorului de “bujii incandescente”, acţionaţi demarorul.

3. Antigelul -  Întreţinerea normală a maşinii în service include şi verificarea antigelului, totuşi, e bine să verificaţi nivelul lichidului de răcire din vasul de expansiune. Dacă, într-o situaţie de urgenţă, aţi completat cu apă, e cazul să verificaţi densitatea antigelului din motorul dumneavoastră. Acest lucru se face cu motorul rece. Nu turnaţi niciodată antigel sau apă rece în circuitul de răcire al motorului fierbinte. Verificaţi periodic temperatura motorului. Dacă observaţi că temperatura este scăzută şi, cu cât mergeţi mai repede, temperatura scade, termostatul este defect, şi trebuie să mergeţi la service.

4. Instalaţia de climatizare – Filtrul de polen trebuie să nu fie colmatat (înfundat), reducând circulaţia aerului.Nu lăsaţi instalaţia de ventilare sau climatizare să funcţioneze cu motorul oprit. Nu lăsaţi degivrarea lunetei pornită mai mult decât este necesar. Consumul electric al acestor rezistenţe este mare, şi descarcă bateria.

5. Încuietori, mânere, geamuri electrice, toate acestea devin o problemă pe frig, mai ales combinat cu umezeala. Dacă folosiţi cheia pentru a descuia maşina, pulverizaţi spray sau turnaţi soluţie specială împotriva îngheţului încuietorilor. Procedaţi astfel seara, când aţi ajuns acasă, când maşina este caldă. Dacă însă observaţi că nu puteţi învârti cheia în broască, nu forţaţi. Cea mai eficientă metodă este folosirea unui spray.
Dacă aveţi sistem de închidere centralizată cu telecomandă, verificaţi funcţionarea sistemului asupra tuturor uşilor şi capotelor. Este bine să pulverizaţi spray siliconic asupra chederelor, cu uşile deschise -astfel, evitaţi îngheţarea şi “lipirea” uşilor de chedere, la frig. Ţineţi seama că toate mecanismele închiderii centralizate funcţionează mai greu la frig.
Urmăriţi prezenţa gheţii pe geamurile laterale prevăzute cu macara electrică. Dacă observaţi că geamul este blocat de gheaţă, nu acţionaţi comanda de deschidere, sau dacă aţi acţionat-o şi observaţi că geamul nu se poate deschide, nu persistaţi! Aşteptaţi încălzirea geamului, după ce climatizarea a ajuns la o temperatură de lucru, graţie încălzirii motorului.
Este bine să ajutaţi dezgheţarea, folosind o racletă de plastic. Nu folosiţi alte obiecte, veţi zgâria geamul, vopseaua uşii, chederele, etc.
Este bine să folosiţi dezaburirea parbrizului care face apel la instalaţia AC frigorifică, chiar în timpul iernii. Parbrizul va fi dezaburit mai rapid, iar instalaţiei compresorului frigorific îi face bine pornirea din când în când, chiar în timpul iernii.

6. Ştergătoarele de parbriz sunt iarna victimele gheţii. Când acţionaţi maneta de pornire a ştergătoarelor, motorul electric al mecanismului este activat şi stă sub tensiune, până când ştergătoarele realizează mişcarea lor obişnuită. Dacă această mişcare nu are loc din cauza blocării ştergătoarelor pe parbrizul sau luneta îngheţate, motorul va sta alimentat în permanenţă neputând însă să se învârtă. Acest lucru duce la posibila distrugere a motorului electric. De aceea, înainte de a intra în maşină, verificaţi dacă ştergătoarele sunt îngheţate sau sunt libere să se mişte pe parbriz. Asiguraţi-vă că lamelele sunt dezlipite de geam şi că în mişcarea lor de rotaţie pe parbriz, nu întâlnesc zone tăioase de gheaţă.

7. Frâna de mână – Este bine să nu folosiţi frâna de mână când sunt temperaturi scăzute. Puteţi avea surpriza neplăcută a îngheţării cablului şi a imposibilităţii eliberării frânei de mână, a doua zi, dimineaţa, când vreţi să plecaţi de pe loc. De obicei, este suficient să lăsaţi maşina în treapta a 1-a sau a 2-a. Dacă maşina este parcată în pantă, puteţi să vă folosiţi de bordură, bracând roţile, astfel încât tendinţa de a pleca la vale este împiedicată de roţile bracate, care se sprijină în bordură (dacă parcaţi la vale, pe partea dreaptă a drumului, cu faţa spre coborâre, puteţi roti volanul spre dreapta, iar dacă parcaţi în pantă, cu faţa spre urcare, puteţi roti volanul spre stânga).

8. Spălarea  maşinii trebuie evitată dacă este urmată de o staţionare sau parcare în frig. După spălare, maşina trebuie uscată cu curent de aer cald, apa din încuietori poate să îngheţe, uşile/capotele se pot lipi de chedere, etc.

Pe lângă cele de mai sus e bine să mai faceţi unele verificări, în service autorizat: – articulaţii, pivoţi, burdufe planetare, amortizoare, plăcuţe de frână, saboţi de frână, cursa pedalei de ambreiaj şi orice zgomot sau joc pe care îl simţiţi sau îl auziţi, nou apărut – ulei motor (pentru frig – sintetic) – antigel (la densitate corectă pentru temperatura la care ne aşteptăm) – starea curelei de distribuţie (dacă este pe curea) şi a kit-ului de distribuţie (role, întinzătoare, etc)

pentru sezonul rece cel mai important lucru este să vă pneuri dacă aveţi sau Fondator Old Timer Club

18.7KB


_______________________________________
oLd SChOOL rULES
Kawasaki z500 1980


pus acum 14 ani
   
administrator
Administrator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1061
bravo pt aceasta postare. in sfarsit cineva care pune si ceva benefic si de folos tuturor, chiar daca poate multi vor spune ca stiu deja aceste lucruri.

keep up the good work!


_______________________________________
Problemele complexe au raspunsuri usor de descoperit si de inteles, dar gresite.

pus acum 14 ani
   
kennyc2
Fondator Old Timer Club

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 619
Cauciucurile All-Season - NU SUNT BUNE PENTRU ZAPADA!
Tot mai multa lume spune ca anvelopele de tip All-Season sunt o prostie si reprezinta doar un produs de marketing. Practic, este imposibil ca un cauciuc sa aiba trasaturile unei anvelope de vara, in acelasi timp cu cele ale unei anvelope de iarna. Difera foarte mult materialele, gradul de uzura si profilul. Cu toate astea, cauciucurile mixte se vand si au clienti. Iata ce nu stiai despre anvelopele de tip all-season.

Din capul locului, trebuie stiut ca toate anvelopele de tip all-season NU sunt destinate mersului pe zapada. Spre deosebire de niste anvelope  de iarna, care se comporta bine pe gheata si pe zapada, cele pentru orice sezon sunt destinate mersului pe asfalt uscat sau ud, indiferent de temperatura.


Anvelopa AS (all-season) imprumuta de la cauciucul de vara rezistenta la uzura, zgomotul redus in mers, confortul, aderenta pe uscat si pe ud. Iar de la anvelopa de iarna imprumuta numai materialul ceva mai moale.


O anvelopa mixta este de fapt un compromis in ceea ce priveste materialul si profilul. Este un cauciuc mai moale ca cel de vara, dar mai tare ca cel de iarna. Iar profilul este ceva mai pronuntat ca la un cauciuc de vara, dar mult mai putin proeminent ca la o anvelopa de iarna. Profilul mai pronuntat decat la anvelopele de vara este cauzat de faptul ca trebuie sa reziste in timp, fiind mai moale, nicidecum de mersul pe zapada!


Deci anvelopele all-season sunt pentru acele tari sau zone geografice in care temperatura scade, dar nu este zapada. Materialul mai moale al anvelopei AS face masina sa franeze bine si sa aiba aderenta chiar daca sunt aproape 0 grade, pe uscat sau umed, la fel ca o anvelopa de iarna. Insa daca te confrunti cu zapada, acestea se vor comporta ca o anvelopa de vara, adica... aderenta si franare foarte proasta.


Asadar, daca doriti sa evitati problemele din aceasta iarna, dotati-va masina cu anvelope dedicate exclusiv sezonului rece. Multa lume are impresia ca face economie si o afacere buna, daca isi doteaza masina cu anvelope pentru orice sezon. Insa Romania nu este o tara in care iarna vine fara zapada, si nici strazile nu sunt cele mai curatate de catre autoritati. Asadar, la noi in tara anvelopele all-season nu-si au rostul. Proasta informare a clientilor si preturile aparent bune, au facut ca la noi in tara aceste anvelope sa aiba succes. Insa este momentul ca lumea sa se destepte si sa isi doteze masina cu ceea ce trebuie. In plus, legislatia care urmeaza sa fie pusa in vigoare, va face referire la acele anvelope care au simbolul fulgului de zapada, ca mijloc de referinta pentru politia care va face controale. Iar anvelopele all-season nu au acest simbol.


Succes la cumparaturi si o iarna usoara!


_______________________________________
oLd SChOOL rULES
Kawasaki z500 1980


pus acum 14 ani
   
wob
Simpatizant din Maramures

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 339
O sa vedeti ca aceasta lege cu anvelopele de iarna este  si va fi o indobitocire al startului catre cetateni. Cred ca fiecare este constient, in functie de km. facuti iarna, ce are de facut pentru siguranta lui, fapt ce nu trebuie legiferat. Pe deasupra avem toti asigurare si platim taxa de drum, pe deasupra. Cu aceasta lege, pun totul pe seama ta, si ei nu o sa curata drumurile, nu o sa inprastie cu materiale antiderapante. Asteapta sa vi tu si sa faci cu antiderapant cunparat de tine. Seamana mult cu actiuniile "Bordura", si vor umple conturile lor cu banii tai.
    Ar fi cu iertare daca ar vinde la un preti onest, anvelopele de iarna de productie romaneasca. Asa da, ca avem niste angajati care pot sa lucreze pentru o familie ce au. Dar asa ce interese si cine are? sa faca o piata de desfacere la straini?.
    Poate si asta pune pe seama FMI-ului? Avem niste destepti in parlament, votati de noi, care fac orice ce spune FMI. sa primeasca acele fonduri, care tot oamenii lor fura  pe urma, in stil barbar.
    Va dau un exemplu, unui membru din familie dv. se face rau. Tu nu ai anvelope de iarna numai mixt, ca nu circuli in mod normal iarna. Tii masina in garaj. Chemi salvarea care spune ca vine in 30 de minute cu nu are liber, este un accident colectiv undeva sau o greva unde da asistente. Pui parintii sau sotia, ori copilul in masina ta si duci la urgenta. Venind din spital te opreste un miciman si te amendeaza ca i-ti ustura pielea. De ce esti tu astfel buzunarit? ai facut numai un gest obligatoriu, si pe urma bagi masina inapoi in garaj sa ierneze mai departe. Dupa voi este corect si real aceasta lege ?Si multe alte exemple unicate asi putea da, care o faci din obligatie, cum este la cineva sa mergi sa donezi sange direct ca altfel moare. Cum procedez mergi mai intai si cumperi si pui anvelope de iarna?pana atunci respectivul este deja si inmormantat pana ce ajungi la el.  Etc.
   De ce nu ma obliga si pe mine, ca pe cei din west, dati ca exemple de legi aplicate,  sa traiesc dintr-un salar sau pensie cat are el? De ce nu-mi asigura aceasi conditii de viata? in loc de obligatii de plata la care ma supuna permanent? Toti o viata avem si gaura pe fund nu? VA SPUN EU DE CE,CA SANT MARI INTERESE PERSONALE LA MIJLOC. Si noi tacem si ne supunem ca prostii.

Modificat de wob (acum 14 ani)


_______________________________________
Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare.

pus acum 14 ani
   
TM06CZR
Participant la intalniri

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 101
Sunt perfect de acord ca pentru a iesi iarna in oras o data sau de 2 ori pe sapt ca sa-mi fac cumparaturi, nu am nevoie de cauciucuri de iarna, mai ales in TM unde daca a nins peste noapte, pana a2-a zi la pranz s-a topit toata zapada, in schimb daca ar trebui sa ies din oras sunt constient ca as avea nevoie de cauciucuri de iarna. Acum depinde cum vor vrea sa interpreteze legea si oamenii legii... 

pus acum 14 ani
   
wob
Simpatizant din Maramures

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 339
Acesti oameni, vor executa exact  indicatiile primite de sus. Adica, procentual primesc din amenzi date ca complectare la salar, si alta indicatii f.dezavantajos pentru noi:au planuri pe zi si saptamana cu amenzi date, valoric. Cine nu depaseste planul are salar diminuat procentual cu nerealizare. Deci ?

_______________________________________
Numai dupa invidia altora dai seama de propria valoare.

pus acum 14 ani
   
kennyc2
Fondator Old Timer Club

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 619



Montarea lanturilor ,  am fost la semenic si am constatat ca multe lume nu stie sa le monteze


_______________________________________
oLd SChOOL rULES
Kawasaki z500 1980


pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la