kennyc2
Fondator Old Timer Club
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 619
|
|
1. Anvelopele Evident, cel mai important lucru este să vă echipaţi maşina cu pneuri de iarnă! Nu contează dacă aveţi sau nu tracţiune integrală, pneurile de iarnă sunt obligatorii pentru că înseamnă în primul rând siguranţă şi în al doilea rând scad mult şansele să rămâneţi înzăpeziţi. Vă recomandăm schimbarea anvelopelor de iarnă imediat ce profunzimea lamelelor acestora ajunge la 4 mm. Nu vă bazaţi pe ideea că aveţi pneuri all-season. Acestea nu sunt decât un compromis care de multe ori nu dă rezultate iarna.
Puteţi schimba anvelopele de vară cu cele de iarnă, pe aceleaşi jante, însă cel mai bine este să aveţi “roţi de iarnă”, incluzând şi jantele. Echipaţi toate cele 4 roţi ale automobilului dvs. cu anvelope de iarnă identice. Veţi limita riscurile de derapaj şi veţi spori stabilitatea maşinii la frânare.
De asemenea, nu uitaţi să aveţi la voi un set de lanţuri, pentru cele mai dificile situaţii. Lanţurile se folosesc doar în cazul în care pneurile de iarnă sunt depăşite de situaţie. Folosite pe distanţe mari afectează sistemul de direcţie al maşinii şi elementele de suspensie.
2. Bateria este mult mai solicitată iarna, pornirea motorului necesitând un curent de 2-3 ori mai mare decât vara. Nu trebuie pornite simultan instalaţia audio, degivrarea, aeroterma climatizării pe viteza maximă, luminile, ştergătoarele. Pe frig intens, dacă s-a depăşit temperatura de -8°C, este bine să aprindeţi farurile pentru câteva minute pentru a “încălzi” bateria, înainte de a acţiona demarorul. Nu ţineţi consumatorii activaţi, cu motorul oprit decât dacă este strict necesar. Pentru motoarele diesel, ţineţi cont de avertizorul de “bujii incandescente” din bord. Nu încercaţi pornirea motorului înainte de stingerea acestui indicator. Dacă este foarte frig, după stingerea indicatorului, luaţi contactul şi puneţi-l din nou; după stingerea a doua oară a indicatorului de “bujii incandescente”, acţionaţi demarorul.
3. Antigelul - Întreţinerea normală a maşinii în service include şi verificarea antigelului, totuşi, e bine să verificaţi nivelul lichidului de răcire din vasul de expansiune. Dacă, într-o situaţie de urgenţă, aţi completat cu apă, e cazul să verificaţi densitatea antigelului din motorul dumneavoastră. Acest lucru se face cu motorul rece. Nu turnaţi niciodată antigel sau apă rece în circuitul de răcire al motorului fierbinte. Verificaţi periodic temperatura motorului. Dacă observaţi că temperatura este scăzută şi, cu cât mergeţi mai repede, temperatura scade, termostatul este defect, şi trebuie să mergeţi la service.
4. Instalaţia de climatizare – Filtrul de polen trebuie să nu fie colmatat (înfundat), reducând circulaţia aerului.Nu lăsaţi instalaţia de ventilare sau climatizare să funcţioneze cu motorul oprit. Nu lăsaţi degivrarea lunetei pornită mai mult decât este necesar. Consumul electric al acestor rezistenţe este mare, şi descarcă bateria.
5. Încuietori, mânere, geamuri electrice, toate acestea devin o problemă pe frig, mai ales combinat cu umezeala. Dacă folosiţi cheia pentru a descuia maşina, pulverizaţi spray sau turnaţi soluţie specială împotriva îngheţului încuietorilor. Procedaţi astfel seara, când aţi ajuns acasă, când maşina este caldă. Dacă însă observaţi că nu puteţi învârti cheia în broască, nu forţaţi. Cea mai eficientă metodă este folosirea unui spray. Dacă aveţi sistem de închidere centralizată cu telecomandă, verificaţi funcţionarea sistemului asupra tuturor uşilor şi capotelor. Este bine să pulverizaţi spray siliconic asupra chederelor, cu uşile deschise -astfel, evitaţi îngheţarea şi “lipirea” uşilor de chedere, la frig. Ţineţi seama că toate mecanismele închiderii centralizate funcţionează mai greu la frig. Urmăriţi prezenţa gheţii pe geamurile laterale prevăzute cu macara electrică. Dacă observaţi că geamul este blocat de gheaţă, nu acţionaţi comanda de deschidere, sau dacă aţi acţionat-o şi observaţi că geamul nu se poate deschide, nu persistaţi! Aşteptaţi încălzirea geamului, după ce climatizarea a ajuns la o temperatură de lucru, graţie încălzirii motorului. Este bine să ajutaţi dezgheţarea, folosind o racletă de plastic. Nu folosiţi alte obiecte, veţi zgâria geamul, vopseaua uşii, chederele, etc. Este bine să folosiţi dezaburirea parbrizului care face apel la instalaţia AC frigorifică, chiar în timpul iernii. Parbrizul va fi dezaburit mai rapid, iar instalaţiei compresorului frigorific îi face bine pornirea din când în când, chiar în timpul iernii.
6. Ştergătoarele de parbriz sunt iarna victimele gheţii. Când acţionaţi maneta de pornire a ştergătoarelor, motorul electric al mecanismului este activat şi stă sub tensiune, până când ştergătoarele realizează mişcarea lor obişnuită. Dacă această mişcare nu are loc din cauza blocării ştergătoarelor pe parbrizul sau luneta îngheţate, motorul va sta alimentat în permanenţă neputând însă să se învârtă. Acest lucru duce la posibila distrugere a motorului electric. De aceea, înainte de a intra în maşină, verificaţi dacă ştergătoarele sunt îngheţate sau sunt libere să se mişte pe parbriz. Asiguraţi-vă că lamelele sunt dezlipite de geam şi că în mişcarea lor de rotaţie pe parbriz, nu întâlnesc zone tăioase de gheaţă.
7. Frâna de mână – Este bine să nu folosiţi frâna de mână când sunt temperaturi scăzute. Puteţi avea surpriza neplăcută a îngheţării cablului şi a imposibilităţii eliberării frânei de mână, a doua zi, dimineaţa, când vreţi să plecaţi de pe loc. De obicei, este suficient să lăsaţi maşina în treapta a 1-a sau a 2-a. Dacă maşina este parcată în pantă, puteţi să vă folosiţi de bordură, bracând roţile, astfel încât tendinţa de a pleca la vale este împiedicată de roţile bracate, care se sprijină în bordură (dacă parcaţi la vale, pe partea dreaptă a drumului, cu faţa spre coborâre, puteţi roti volanul spre dreapta, iar dacă parcaţi în pantă, cu faţa spre urcare, puteţi roti volanul spre stânga).
8. Spălarea maşinii trebuie evitată dacă este urmată de o staţionare sau parcare în frig. După spălare, maşina trebuie uscată cu curent de aer cald, apa din încuietori poate să îngheţe, uşile/capotele se pot lipi de chedere, etc.
Pe lângă cele de mai sus e bine să mai faceţi unele verificări, în service autorizat: – articulaţii, pivoţi, burdufe planetare, amortizoare, plăcuţe de frână, saboţi de frână, cursa pedalei de ambreiaj şi orice zgomot sau joc pe care îl simţiţi sau îl auziţi, nou apărut – ulei motor (pentru frig – sintetic) – antigel (la densitate corectă pentru temperatura la care ne aşteptăm) – starea curelei de distribuţie (dacă este pe curea) şi a kit-ului de distribuţie (role, întinzătoare, etc)
18.7KB
_______________________________________ oLd SChOOL rULES Kawasaki z500 1980
|
|