administrator
Administrator
 Din: Timisoara
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 1061
|
|
Inceputurile
Constructia Uzinei de Autoturisme Mioveni a inceput in 1966. Dupa semnarea unui contract de licenta intre Renault si statul roman in 1968, incepe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenta R8, urmat in 1969 de Dacia 1300, sub licenta R12. Intre anii 1970-1980, Dacia dezvolta o intreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Automobile Dacia continua autonom productia de autoturisme derivate din gama Renault 12 si dupa anul 1978. Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism conceput 100% de inginerii romani, Dacia Nova.
In 1998, anul in care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2.000.000. In acelasi an intreprinderea a obtinut Certificatului de Atestare a Implementarii Sistemului Calitatii ISO 9001.
1966 Constructia Uzinei de Automobile Mioveni
1968 Semnarea contractului de licenta intre Dacia si Renault Lansarea modelului Dacia 1110 (licenta Renault R8)
1969 Lansarea modelului Dacia 1300 (licenta Renault R12)
1973 Lansarea modelului Dacia 1300 Break
1975 Lansarea modelului Dacia 1302 Pick-Up
1978 Incetarea contractului de licenta
1987 Lansarea modelului Dacia 1320
1991 Lansarea modelului Dacia 1325 Liberta
1992 Lansarea modelului Dacia 1307 si 1309 Dubla Cabina
1995 Lansarea modelului Dacia Nova, prima masina de conceptie romaneasca 100%
1998 Obtinerea Certificarii ISO 9001 Fabricarea autoturismului cu numarul 2.000.000 Dacia si Renault impreuna de peste 35 de ani
La 2 iulie 1999 se semneaza contractul de privatizare a societatii si Dacia devine o marca a Grupului Renault, avand ca principala misiune sustinerea dezvoltarii Grupului pe pietele emergente. In 2000 are loc lansarea modelului Dacia SupeRNova, prima concretizare a colaborarii franco-romane, un autoturism echipat cu motor si cutie de viteze Renault. In noiembrie 2002 este lansata gama de vehicule utilitare echipata cu motor diesel Renault. In aprilie 2003 are loc lansarea modelului Dacia Solenza, mai intai in versiunea de motorizare 1.4 MPI, pe benzina, iar din septembrie 2003, si in versiunea diesel, 1.9D. In 2004 are loc lansarea modelului Dacia Logan in doua versiuni de motorizare: 1.4MPI si 1.6MPI. In 2005 este inaugurat Centrul de Export CKD (ILN) si este lansata cea de-a treia versiune de motorizare din gama Logan - 1.5dCi. Datorita modelului Logan, Dacia isi depaseste in 2005 toate recordurile sale anterioare de productie (172.000 de unitati) si vanzari (164.000 de unitati). 1999 Renault achizitioneaza 51% din capitalul intreprinderii Dacia
2000 Lansarea modelului Dacia SuperNova, vehicul echipat cu un grup motopropulsor Renault
2002 Lansarea gamei de vehicule utilitare cu motorizare diesel Renault
2003 Lansarea automobilului Dacia Solenza Participatia Renault la capitalul Dacia ajunge la 99% Inaugurarea Centrului de Piese de Schimb
2004 Lansarea autoturismului Logan Incetarea fabricatiei modelelor Berlina si Break 1.959.730 unitati produse din anul 1968; scoaterea din fabricatie a motorului tip C 1.6 l 68 CP (2.527.155 unitati produse din anul 1971)
2005 Lansarea modelului Logan diesel Obtinerea certificarii ISO 14001 pentru mediu Fabricarea automobilului cu numarul 2.500.000 Inaugurarea Centrului de Export CKD Record absolut de productie: peste 172.000 de unitati
2006 Lansarea Noii Colectii Logan si a versiunii Logan Prestige, echipata cu motorul 1.6 16V (105 cp), in septembrie Lansarea versiunii Logan MCV la Salonul Auto de la Paris (octombrie) Oprirea fabricatiei modelului Dacia Pick-Up (decembrie)
2007 Lansarea modelului Logan Van (ianuarie) Lansarea modelului Logan GPL (mai) Lansarea modelului Logan 1.5 dCi 85 CP (septembrie) Fabricarea autoturismului Logan cu numarul 500.000 (septembrie) Lansarea modelui Logan Pick-Up la Salonul Auto de la Bucuresti (octombrie) Fabricarea autoturismului Dacia cu numarul 3.000.000 (octombrie)
2008 Lansarea modelului Dacia Sandero la Salonul Auto de la Geneva (iunie) Lansarea Noului Logan (iulie) Lansarea Noului Logan MCV la Salonul Auto de la Paris (octombrie) Obtinerea recertificarii ISO 14001 pentru mediu (21 octombrie) Fabricarea autoturismului Dacia Sandero cu numarul 50.000 (noiembrie) 2009 Fabricarea a 100.000 Dacia Sandero la Uzina de la Mioveni (13 mai) Aniversarea a 5 ani de la prezentarea primului autovehicul Dacia Logan (2 iunie) Lansarea Declaratiei de Mediu Dacia (5 iunie) Lansarea versiunii Stepway pentru Dacia Sandero (17 iunie) Introducerea motorizarii 1.2 16 V 75 CP pe modelele Dacia Logan berlina si Dacia Sandero (22 iunie) Lansarea versiunii Prestige pentru Logan MCV (24 iunie) Aniversarea a 10 ani de la preluarea Dacia de catre Grupul Renault (2 iulie) Uzina Mecanica Dacia a produs 1.000.000 de motoare pe benzina din seria K7 (22 iulie) Uzina de cutii de viteze Renault Mécanique Roumanie a produs 100.000 de cutii de viteze pentru Alianta Renault-Nissan (30 iulie) Sealynx Automotive Romania, furnizor de sisteme de etanseizare pentru Dacia, isi inaugureaza uzina de la Dirmanesti, judetul Arges (31 iulie) Fabricarea a 1.000.000 de vehicule pe platforma X90 (3 septembrie) Fabricarea a 3.500.000 de vehicule la Uzina Dacia de la inceputul activitatii sale (9 septembrie) Fabricarea a 250.000 de modele Logan MCV (18 septembrie) Recertificarea sistemului de management al calitatii de catre Registrul Auto Roman (7 decembrie)
2010 Lansarea primului vehicul de teren Dacia, Dacia Duster, la Salonul Auto de la Geneva (2 martie) Grupul Renault inaugureaza la Oarja cel mai mare centru de piese de schimb si accesorii din afara Frantei (1 septembrie)
_______________________________________ Problemele complexe au raspunsuri usor de descoperit si de inteles, dar gresite.
|
|