OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA
FORUM DEDICAT PASIONATILOR DE OLDTIMER SI YOUNGTIMER DIN TIMISOARA
Lista Forumurilor Pe Tematici
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA | Reguli | Inregistrare | Login

POZE OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil sweet_barbie
Femeie
24 ani
Mehedinti
cauta Barbat
24 - 46 ani
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA / DACIA / Istorie Moderat de kennyc2, marczello_b
Autor
Mesaj Pagini: 1
administrator
Administrator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1061
Inceputurile

Constructia Uzinei de Autoturisme Mioveni a inceput in 1966. Dupa semnarea unui contract de licenta intre Renault si statul roman in 1968, incepe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenta R8, urmat in 1969 de Dacia 1300, sub licenta R12. Intre anii 1970-1980, Dacia dezvolta o intreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Automobile Dacia continua autonom productia de autoturisme derivate din gama Renault 12 si dupa anul 1978. Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism conceput 100% de inginerii romani, Dacia Nova.

In 1998, anul in care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2.000.000. In acelasi an intreprinderea a obtinut Certificatului de Atestare a Implementarii Sistemului Calitatii ISO 9001.

1966
Constructia Uzinei de Automobile Mioveni

1968
Semnarea contractului de licenta intre Dacia si Renault
Lansarea modelului Dacia 1110 (licenta Renault R8)

1969
Lansarea modelului Dacia 1300 (licenta Renault R12)

1973
Lansarea modelului Dacia 1300 Break

1975
Lansarea modelului Dacia 1302 Pick-Up

1978
Incetarea contractului de licenta

1987
Lansarea modelului Dacia 1320

1991
Lansarea modelului Dacia 1325 Liberta

1992
Lansarea modelului Dacia 1307 si 1309 Dubla Cabina

1995
Lansarea modelului Dacia Nova, prima masina de conceptie romaneasca 100%

1998
Obtinerea Certificarii ISO 9001
Fabricarea autoturismului cu numarul 2.000.000

Dacia si Renault impreuna de peste 35 de ani

La 2 iulie 1999 se semneaza contractul de privatizare a societatii si Dacia devine o marca a Grupului Renault, avand ca principala misiune sustinerea dezvoltarii Grupului pe pietele emergente. In 2000 are loc lansarea modelului Dacia SupeRNova, prima concretizare a colaborarii franco-romane, un autoturism echipat cu motor si cutie de viteze Renault. In noiembrie 2002 este lansata gama de vehicule utilitare echipata cu motor diesel Renault. In aprilie 2003 are loc lansarea modelului Dacia Solenza, mai intai in versiunea de motorizare 1.4 MPI, pe benzina, iar din septembrie 2003, si in versiunea diesel, 1.9D. In 2004 are loc lansarea modelului Dacia Logan in doua versiuni de motorizare: 1.4MPI si 1.6MPI. In 2005 este inaugurat Centrul de Export CKD (ILN) si este lansata cea de-a treia versiune de motorizare din gama Logan - 1.5dCi. Datorita modelului Logan, Dacia isi depaseste in 2005 toate recordurile sale anterioare de productie (172.000 de unitati) si vanzari (164.000 de unitati).

1999
Renault achizitioneaza 51% din capitalul intreprinderii Dacia

2000
Lansarea modelului Dacia SuperNova, vehicul echipat cu un grup motopropulsor Renault

2002
Lansarea gamei de vehicule utilitare cu motorizare diesel Renault

2003
Lansarea automobilului Dacia Solenza
Participatia Renault la capitalul Dacia ajunge la 99%
Inaugurarea Centrului de Piese de Schimb

2004
Lansarea autoturismului Logan
Incetarea fabricatiei modelelor Berlina si Break
1.959.730 unitati produse din anul 1968; scoaterea din fabricatie a motorului tip C 1.6 l 68 CP (2.527.155 unitati produse din anul 1971)

2005
Lansarea modelului Logan diesel
Obtinerea certificarii ISO 14001 pentru mediu
Fabricarea automobilului cu numarul 2.500.000
Inaugurarea Centrului de Export CKD
Record absolut de productie: peste 172.000 de unitati

2006
Lansarea Noii Colectii Logan si a versiunii Logan Prestige, echipata cu motorul 1.6 16V (105 cp), in septembrie
Lansarea versiunii Logan MCV la Salonul Auto de la Paris (octombrie)
Oprirea fabricatiei modelului Dacia Pick-Up (decembrie)

2007
Lansarea modelului Logan Van (ianuarie)
Lansarea modelului Logan GPL (mai)
Lansarea modelului Logan 1.5 dCi 85 CP (septembrie)
Fabricarea autoturismului Logan cu numarul 500.000 (septembrie)
Lansarea modelui Logan Pick-Up la Salonul Auto de la Bucuresti (octombrie)
Fabricarea autoturismului Dacia cu numarul 3.000.000 (octombrie)

2008
Lansarea modelului Dacia Sandero la Salonul Auto de la Geneva (iunie)
Lansarea Noului Logan (iulie)
Lansarea Noului Logan  MCV la Salonul Auto de la Paris (octombrie)
Obtinerea recertificarii ISO 14001 pentru mediu (21 octombrie)
Fabricarea autoturismului Dacia Sandero cu numarul 50.000 (noiembrie)

2009
Fabricarea a 100.000 Dacia Sandero la Uzina de la Mioveni (13 mai)
Aniversarea a 5 ani de la prezentarea primului autovehicul Dacia Logan (2 iunie)
Lansarea Declaratiei de Mediu Dacia (5 iunie)
Lansarea versiunii Stepway pentru Dacia Sandero (17 iunie)
Introducerea motorizarii 1.2 16 V 75 CP pe modelele Dacia Logan berlina si Dacia
Sandero (22 iunie)
Lansarea versiunii Prestige pentru Logan MCV (24 iunie)
Aniversarea a 10 ani de la preluarea Dacia de catre Grupul Renault (2 iulie)
Uzina Mecanica Dacia a produs 1.000.000 de motoare pe benzina din seria K7 (22 iulie)
Uzina de cutii de viteze Renault Mécanique Roumanie a produs 100.000 de cutii de viteze pentru Alianta Renault-Nissan (30 iulie)
Sealynx Automotive Romania, furnizor de sisteme de etanseizare pentru Dacia, isi inaugureaza uzina de la Dirmanesti, judetul Arges (31 iulie)
Fabricarea a 1.000.000 de vehicule pe platforma X90 (3 septembrie)
Fabricarea a 3.500.000 de vehicule la Uzina Dacia de la inceputul activitatii sale (9 septembrie)
Fabricarea a 250.000 de modele Logan MCV (18 septembrie)
Recertificarea sistemului de management al calitatii de catre Registrul Auto Roman (7 decembrie)


2010
Lansarea primului vehicul de teren Dacia, Dacia Duster, la Salonul Auto de la Geneva (2 martie)
Grupul Renault inaugureaza la Oarja cel mai mare centru de piese de schimb si accesorii din afara Frantei (1 septembrie)


_______________________________________
Problemele complexe au raspunsuri usor de descoperit si de inteles, dar gresite.

pus acum 13 ani
   
administrator
Administrator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1061
From Dacia 1300 to Dacia Logan/Duster. The History of a Controversial Brand.
- un articol gasit pe internet - bunicel zic eu, avand in vedere ca e facut de altii.

click aici -


_______________________________________
Problemele complexe au raspunsuri usor de descoperit si de inteles, dar gresite.

pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la