OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA
FORUM DEDICAT PASIONATILOR DE OLDTIMER SI YOUNGTIMER DIN TIMISOARA
Lista Forumurilor Pe Tematici
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA | Reguli | Inregistrare | Login

POZE OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
dela_dela la Simpatie.ro
Femeie
24 ani
Bucuresti
cauta Barbat
24 - 48 ani
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA / OLTCIT / Istorie Moderat de kennyc2, marczello_b
Autor
Mesaj Pagini: 1
administrator
Administrator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1061
Oltcit S.A. Craiova (1976 - 1994) a fost un producator român de automobile.
Oltcit Craiova a aparut in urma unui parteneriat intre autoritatile comuniste si producatorul francez de automobile Citroën. Astfel, un an mai târziu (1977) la Craiova incepe constructia unei fabrici moderne pentru constructia unui automobil de dimensiuni mici.

in fabrica s-au produs patru versiuni :

    * Club - echipat cu un motor de 1129 cm cubi si o cutie in 4 trepte
    * Special - echipat cu motorul de Visa si LMA, de 652 cm³
    * Axel 12 TRS - dotat inital cu un motor de 1200 cm³, dar a fost inlocuit cu un motor de 1299 cm³ si o cutie de viteze in 5 trepte; a fost un automobil destinat exportului in Franta, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria
    * Club 12 CS - disponibil din 1993, camioneta cu doua locuri; motor de 1299 cm³ si o cutie de viteze in 5 trepte, cu rapoarte care favorizeaza puterea

Dupa 1989, productia continua sub numele de Oltcit pâna in 1994, când numele este schimbat in Oltena (totodata este modificata si sigla); productia acestor versiuni a continuat pâna la semnarea contractului cu compania Daewoo, când are loc o alta preschimbare a numelui din Oltena in Rodae.
in noiembrie 1994, Daewoo a infiintat o linie de productie in România, devenind cel mai important investitor strain al tarii, prin infiintarea unei societati mixte, creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Aceasta fabrica, cu un nivel egal cu cele vestice, a fost construita pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an.
    * 1977 - Se infiinteaza societatea OLTCIT din Craiova, ca o companie mixta româno-franceza (CITROëN)
    * 1981 - incepe productia de automobile OLTCIT
    * 1991 - OLTCIT devine S.C. AUTOMOBILE CRAIOVA S.A. prin preluarea actiunilor Citroën de catre Statul Român
    * 1994 - Se infiinteaza RODAE AUTOMOBILE CRAIOVA S.A. (in prezent DAEWOO AUTOMOBILE ROMANIA S.A.), companie mixta intre S.C. Automobile Craiova S.A. si DAEWOO HEAVY INDUSTRIES L.T.D. COREEA (49% + 51%)
    * 1994-2006 - S.C. Automobile Craiova S.A. (ACSA) are ca activitate de baza comercializarea diverselor piese de schimb si accesorii pentru automobilele OLTENA, DACIA si DAEWOO
    * 2008 - Ford Europa preia fabrica Oltcit
Fabrica de la Craiova a fabricat de-a lungul timpului urmatoarele modele:

    * Oltcit
          o Special
          o Club
          o Club 11 R
          o Club 11 RL
          o Club 11 RM
          o Club 11 RT
          o Club 12 TRS
          o Club 12 CS
          o Axel Entreprise
          o Axel 12 TRS Entreprise

Câteva prototipuri: off-road, cabrio, in 5 usi Oltina.

    * Daewoo
          o Tico
          o Matiz
          o Nubira
          o Leganza
          o Espero
          o Cielo


_______________________________________
Problemele complexe au raspunsuri usor de descoperit si de inteles, dar gresite.

pus acum 14 ani
   
Alex
simpatizant din Dej

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 53

administrator a scris:

Oltcit S.A. Craiova (1976 - 1994) a fost un producator român de automobile.
Oltcit Craiova a aparut in urma unui parteneriat intre autoritatile comuniste si producatorul francez de automobile Citroën. Astfel, un an mai târziu (1977) la Craiova incepe constructia unei fabrici moderne pentru constructia unui automobil de dimensiuni mici.

in fabrica s-au produs patru versiuni :

    * Club - echipat cu un motor de 1129 cm cubi si o cutie in 4 trepte
    * Special - echipat cu motorul de Visa si LMA, de 652 cm³
    * Axel 12 TRS - dotat inital cu un motor de 1200 cm³, dar a fost inlocuit cu un motor de 1299 cm³ si o cutie de viteze in 5 trepte; a fost un automobil destinat exportului in Franta, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria
    * Club 12 CS - disponibil din 1993, camioneta cu doua locuri; motor de 1299 cm³ si o cutie de viteze in 5 trepte, cu rapoarte care favorizeaza puterea

Dupa 1989, productia continua sub numele de Oltcit pâna in 1994, când numele este schimbat in Oltena (totodata este modificata si sigla); productia acestor versiuni a continuat pâna la semnarea contractului cu compania Daewoo, când are loc o alta preschimbare a numelui din Oltena in Rodae.
in noiembrie 1994, Daewoo a infiintat o linie de productie in România, devenind cel mai important investitor strain al tarii, prin infiintarea unei societati mixte, creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Aceasta fabrica, cu un nivel egal cu cele vestice, a fost construita pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an.
    * 1977 - Se infiinteaza societatea OLTCIT din Craiova, ca o companie mixta româno-franceza (CITROëN)
    * 1981 - incepe productia de automobile OLTCIT
    * 1991 - OLTCIT devine S.C. AUTOMOBILE CRAIOVA S.A. prin preluarea actiunilor Citroën de catre Statul Român
    * 1994 - Se infiinteaza RODAE AUTOMOBILE CRAIOVA S.A. (in prezent DAEWOO AUTOMOBILE ROMANIA S.A.), companie mixta intre S.C. Automobile Craiova S.A. si DAEWOO HEAVY INDUSTRIES L.T.D. COREEA (49% + 51%)
    * 1994-2006 - S.C. Automobile Craiova S.A. (ACSA) are ca activitate de baza comercializarea diverselor piese de schimb si accesorii pentru automobilele OLTENA, DACIA si DAEWOO
    * 2008 - Ford Europa preia fabrica Oltcit
Fabrica de la Craiova a fabricat de-a lungul timpului urmatoarele modele:

    * Oltcit
          o Special
          o Club
          o Club 11 R
          o Club 11 RL
          o Club 11 RM
          o Club 11 RT
          o Club 12 TRS
          o Club 12 CS
          o Axel Entreprise
          o Axel 12 TRS Entreprise

Câteva prototipuri: off-road, cabrio, in 5 usi Oltina.

    * Daewoo
          o Tico
          o Matiz
          o Nubira
          o Leganza
          o Espero
          o Cielo



Domnu administrator va rog sa adaugati si Oltcit Club 12TSR.
Au fost motoare de 1.1 si cutie in 5.
Motorul respectiv avea in componenta si anumite piese de citroen GSA.
Sau fabricat foarte putine din modelul asta.


pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la