OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA
FORUM DEDICAT PASIONATILOR DE OLDTIMER SI YOUNGTIMER DIN TIMISOARA
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA | Reguli | Inregistrare | Login
POZE OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Dimitriu livia pe Simpatie.ro
| Femeie 24 ani Bucuresti cauta Barbat 26 - 55 ani |
|
administrator
Administrator
Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1061
|
|
Rocar a fost īnfințat in anul 1951, și a īnceput fabricarea unor autobuze īn anul 1956 la Uzina Vulcan din București. Atunci fabricau niste autobuze pe șasiu de Roman SR 101 ce aveau o capacitate medie de transport de 60 pasageri precum M.T.D. TV-1 Tv-2 TV-7. Un an mai tārziu, īn 1957 Rocar iși extinde gama de automobile introducānd troleibuze, microbuze și pick-upuri făcute după propriul design Rocar (Romanian Car). TV-2 s-a produs īn două variante urban și interurban, care erau echipate cu motoare de SR-211 de 140cp cu care atingea viteza maximă de 80km/h sau cu motoare de 95cp. Roman 112 U este un autobuz cu o lungime de 12m echipat cu un motor Diesel MAN D-2165 HM6U de 192cp. Acest autobuz avea o capacitate de 110 pasageri din care 25 pe scaune și a fost produs și īn varianta troleibuz. Din 1968 Rocar a īnceput să exporte vehicule in Europa de est, Africa, America de Sud și Orientul Mijlociu. Altă serie de automobile Rocar a fost cea a TV-4 și TV-5 fabricate īn 1958 ce au evoluat īn TV-41 și TV-51 fabricate īn 1964. Rocar fabrica și niște autobuze destinate transportului public urban numite Dac 112 UDM și Dac 117 UD , aceste autobuze și acum mai sunt folosite de regiile autonome de transport īn comun. Dac 117 UD este un autobuz articulat ce poate transporta 150 de pasageri din care 34 pe scaune și era echipat cu motoare MAN de 192cp sau 240cp. Un autobuz ce trebuie menționat este Rocar 108 RD care are tracțiune pe spate sau integrală, are o lungime de 7,8m și poate urca pante de pānă la 45%. Cel mai puternic vehicul produs de Rocar este Rocar 112 RDt ce dispunea de un motor V8 de 320cp, aceste autocare aveau si toaletă, chiuvetă, aer condiționat. Rocar a fabricat și niște autocare pe sasiu de Roman destinate exploatării īn condiții grele de transport, ele se numeau Rocar 109 UDF și Rocar 111 UDF. Rocar De Simon e un alt autobuz reușit fabricat sub licența De Simon (Italia) īn București.
_______________________________________ Problemele complexe au raspunsuri usor de descoperit si de inteles, dar gresite.
|
|
pus acum 14 ani |
|