OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA
FORUM DEDICAT PASIONATILOR DE OLDTIMER SI YOUNGTIMER DIN TIMISOARA
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA | Reguli | Inregistrare | Login
POZE OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Dulci-k la Simpatie.ro
 | Femeie 21 ani Giurgiu cauta Barbat 22 - 45 ani |
|
asv
Fondator Old Timer Club
Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1139
|
|
In Romania anului 1909, dupa datele publicate in presa vremii, circulau 140 de automobile particulare si de stat incepand cu numarul 0-B al printului Bibescu si 1-B al lui Basil Assan fiul unui morar celebru la acea vreme.
De unde numarul 0-B? La inceputul secolului XX, primul automobil inscris in circulatie la prefectura Capitalei a fost cel al lui Basil Assan, caruia i s-a atribuit, cum era normal, numarul 1-B. Dupa 2-3 ani, a venit de la Paris cu masina sa personala printul Valentin Bibescu, un om foarte infumurat, care a "ordonat" prefectului Capitalei sa-i transfere lui numarul 1-B, deoarece arata cu acte ca automobilul sau a fost inscris la Paris inainte de ziua cand s-a dat numarul 1-B. Dar Basil Assan nu a vrut sa renunte in ruptul capului la intaietatea inregistrarii masinii lui in Capitala tarii.
Pus intre ciocan si nicovala, prefectul, om istet, a gasit solutia: i-a propus lui Bibescu numarul 0-B! "Alteta sa" a acceptat si astfel, spre deosebire de toate orasele din lume, numarul zero a circulat vreo 30 de ani in capitala Romaniei.
|
|
pus acum 14 ani |
|