OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA
FORUM DEDICAT PASIONATILOR DE OLDTIMER SI YOUNGTIMER DIN TIMISOARA
Lista Forumurilor Pe Tematici
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA | Reguli | Inregistrare | Login

POZE OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Dulci-k la Simpatie.ro
Femeie
21 ani
Giurgiu
cauta Barbat
22 - 45 ani
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA / ISTORIE / Disputa 0-B/1-B Moderat de kennyc2, marczello_b
Autor
Mesaj Pagini: 1
asv
Fondator Old Timer Club

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1139
In Romania anului 1909, dupa datele publicate in presa vremii, circulau 140 de automobile particulare si de stat incepand cu numarul 0-B al printului Bibescu si 1-B al lui Basil Assan fiul unui morar celebru la acea vreme.

De unde numarul 0-B? La inceputul secolului XX, primul automobil inscris in circulatie la prefectura Capitalei a fost cel al lui Basil Assan, caruia i s-a atribuit, cum era normal, numarul 1-B. Dupa 2-3 ani, a venit de la Paris cu masina sa personala printul Valentin Bibescu, un om foarte infumurat, care a "ordonat" prefectului Capitalei sa-i transfere lui numarul 1-B, deoarece arata cu acte ca automobilul sau a fost inscris la Paris inainte de ziua cand s-a dat numarul 1-B. Dar Basil Assan nu a vrut sa renunte in ruptul capului la intaietatea inregistrarii masinii lui in Capitala tarii.

Pus intre ciocan si nicovala, prefectul, om istet, a gasit solutia: i-a propus lui Bibescu numarul 0-B! "Alteta sa" a acceptat si astfel, spre deosebire de toate orasele din lume, numarul zero a circulat vreo 30 de ani in capitala Romaniei.


pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la