OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA
FORUM DEDICAT PASIONATILOR DE OLDTIMER SI YOUNGTIMER DIN TIMISOARA
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA | Reguli | Inregistrare | Login
POZE OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: andrum94
| Femeie 24 ani Galati cauta Barbat 27 - 80 ani |
|
as
Membru
Din: Sannicolau Mare, Timis
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 32
|
|
M59 (1959-1964)
Istoric In 1959 este lansat urmasul lui IMS 57, M 59 A care prezenta numeroase modificari fata de modelul IMS 57, un automobil produs aproape artizanal, care nu reprezenta o solutie pentru motorizarea Romaniei. Uzina din Campulung Muscel se dezvolta in paralel cu produsele sale. Directorul uzinei, dl. Victor Nagi conta pe cativa specialisti cum erau Gh. Zotta, inginer cu mare experienta in industria aeronautica, tehnicianul Octavian Waschievici care avea mai tarziu sa proiecteze celebrul M461, inginerii Aurica Nicolescu si Gh. Potinchiu (ulterior devenit un reputat prof. dr. ing.). Acestia se preocupau nu numai de modernizarea automobilului ci si de organizarea fluxurilor tehnologice, utilarea uzinei si dezvoltarea capacitatilor de productie. Asa a aparut M59 A. Denumirea noului model provenea de la Muscel (M) , anul lansarii 1959 (59) (A) reprezentand prima serie. Modelul M59 a fost produs in perioada 1959-1964 in doua variante : - M59 A – cu motor IMS 58A sau IMS 59A - M59 B – cu motor M 207 Motor : - primele exemplare M59 A produse pastrau inca motorul IMS 58A de la modelul IMS 57 - ulterior M59A au fost echipate cu motorul IMS 59A a carui putere a fost sporita la 56 CP prin reproiectarea colectoarelor de admisie si evacuare si folosirea carburatorului de conceptie romanesca « UT 550 » (de tip vertical, cu circuit descendent, o singura camera de amestec, dublu difuzor, economizor mecanic si pompa de acceleratie) - M59B a fost echipat cu motorul M 207 « Jumatate Carpati » care prelua componentele motorului V8 pe benzina produs de Uzina de Autocamioane Brasov (U.A.B.) care la baza provenea din Ford-ul V8 produs in perioada interbelica la Bucuresti, la uzina FORD Romania Cutie de viteze : - primele exemplare M59 A produse pastrau inca cutia de viteze de la modelul IMS 57 - M59B a fost echipat cu cutia cu patru trepte Sasiu : - ampatament redus cu 100 mm decat la IMS 57 - « fereastra » de trecere a cardanului spate are forma ovala - la modelul M59 B au fost introduse amortizoarele telescopice Punti : - primele exemplare M59 A produse pastrau inca puntile de la modelul IMS 57 Caroserie : - M59 A are o caroserie total redesenata (care s-a pastrat la modelul M59 B) - inspirata tot de cea a GAZ-ului 69 - mai scurta cu 150 mm decat la IMS 57 - caroseria de M 59 A fata de cea de GAZ e mai lunga cu 4 mm, mai ingusta cu 140 mm si mai inalta cu 20 mm - realizata in intregime prin presare la Campulung - rigidizata prin utilizarea unor elemente presate la uzina brasoveana « Steagu Rosu » - M59 A era carosat la Campulung - parbrizul ramane din doua bucati - sistemul de fixare al parbrizului la rabatare are doua carlige si doi suporti montate pe capota motorului - stergatoarele de parbriz actionate electric (montate in partea de sus a ramei ca si la IMS 57) - gatul de umplere al rezervorului este plasat in exteriorul caroseriei pe partea stanga - bancheta fata este inlocuita de scaune independente - jantele sunt prevazute cu capace - bordul este reamplasat in fata postului de conducere si primeste aparate noi - roata de rezerva este fixata in zona mediana a caroseriei - usa stanga este mai mica decat cea dreapta - balamalele usilor sunt din fonta - cutia acumulatorului este situata in partea din stanga sub scaunul soferului - accesul la compartimentele din contraripile spate se face din interior (cate doua de fiecare parte) - semnalizatoarele fata/spate sunt rotunde - la modelul M59 B, echipat cu motorul M207, masca are doua gauri suplimentare, cea din partea dreapta permitand introducerea manivelei (noul motor era dezaxat fata de cel precedent) - cu toate asemanarile intre M59 A/B si GAZ 69, piesele de caroserie nu sunt interschimbabile Uzina « Vasile Tudor » din Colibasi (devenita ulterior DACIA) a preluat fabricarea pieselor turnate din fonta si metale neferoase, a cutie de viteze / transfer. Cadenta fabricatiei modelului M59: - 803 unitati in 1959 - 3000 in 1960 - 4748 in 1961 - 6200 in 1962, - 3222 in 1963. Modelul M59 B s-a fabricat pana in 1964, insa ca in primele luni ale anului 1965, (ianuarie/februarie), au mai fost livrate automobile care aveau caroserie de M59 B existand probabil stocuri de componente. M59 B este inlocuit in productia uzinei muscelene de M461. M 59 Perioada de fabricatie : 1959-1964 Unitati produse : circa 21.000 (M59A + M59 B) M59 A (1959-1962) / M59 B (*1962-1964) Anul trecerii de la un model la altul este estimativ. Motor : M59 A patru cilindri in linie, benzina, cu supape laterale Doua tipuri de motoare IMS 58 A / IMS 59 A M59 B a fost echipat cu motorul tip M207 – prezentat la M461 Capacitate cilindrica : 3260 cmc Cursa x Diametru 107,95 x 98,45 Putere : 50 CP la 2800 rpm / 56 CP la 2900 rpm Raport de compresie : 4,6 / 5 Cutie de viteze : manuala, cu trei trepte, nesincronizata Masa totala : 2190 kg Sarcina utila : 650 kg Consum mediu : 21 l / 100 km Panta maxima admisibila : 30 grade Viteza maxima : 90 km/h
47.5KB
|
|
pus acum 14 ani |
|