OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA
FORUM DEDICAT PASIONATILOR DE OLDTIMER SI YOUNGTIMER DIN TIMISOARA
Lista Forumurilor Pe Tematici
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA | Reguli | Inregistrare | Login

POZE OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
monaahmed2012
Femeie
25 ani
Calarasi
cauta Barbat
25 - 46 ani
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA / GENERAL / Istoric MZ ES 175-250 "Gat de lup" Moderat de kennyc2, marczello_b
Autor
Mesaj Pagini: 1
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
MZ ES 175-250  "gatul de lup"

"Eine gute Reise mit MZ" - O calatorie buna cu MZ; sloganul lansat la inceputul anilor '60, odata cu seria ES era pe delin indreptatit. Calitatea, performantele si comoditatea in conducere au facut din "gatul de lup" un placut companion de calatorie solo, dar si cu atas.

Avand deja un nume consacrat in intrecerile de foc ale concursurilor Six-days din epoca, reputata firma est-germana incepe spre 1960 productia celei mai numeroase seriii de fabricatie, MZ ES, o constructie cu linie si performante de top rezultate din experienta dobandita la curse. Paternitatea noului model revine talentatului inginer Walther Kaaden. Cu toate ca era realizata in buna conceptie utilitar-populara, motocicleta MZ ES a facut o figura frumoasa si pe pietele vestice. Farul motocicletei, element care i-a adus porecla de "gat de lup" sau "ochi de melc", era solidar la cadru, ramanand fix in momentul bracarii dreapta-stanga. Multor motociclisti li s-a parut o solutie insolita, dar se pare ca a reprezentat o idee buna. In prezent foarte multe motociclete au adoptat aceasta varianta. Esapamentul se facea printr-o singura toba extrem de silentioasa, avand un sunet specific MZ. Mai trebuie spus ca in tara de origine, R.D.G., a existat o varianta de 300 cmc. Utilizata doar cu atas, era in dotarea armatei (N.V.A.) sau pentru trupele de graniceri.

Luata per ansamblu, MZ era o motocicleta compacta, bine finisata. La drum era foarte sigura si foarte fiabila. Rezervorul avea o capacitate de 18 litri, asigurand o autonomie de aproape 300 km. Ambielajul cu platane masive asigura un mers linistit, dar si reprize bune. Se facea din plin remarcata prezenta avansului centrifugal. Singura diferenta vizibila intre cele doua modele era data de forma capacelor cutiilor laterale. Cu toate ca era un motor relativ mic, MZ ES 250 putea duce si un atas. Ca mai toate motocicletele est-europene si MZ ES a ajuns pe paman romanesc, unde si-a facut un bun renume.

In prezent, desi a depasit patru decenii de la aparitie, MZ ES inca merge, original cum a fost creat de fabrica sau bricolat dupa cum au crezut posesorii lor.
Fara a fi deosebit de performant, fiabilitatea, intretinerea aproape nula, comoditatea si usurinta conducerii au propulsat in galeria marfurilor de renume, o sigla devenita celebra: MZ

Principalele caracteristici ale tipurilor MZ ES :

Model MZ-ES 175 | MZ-ES 250
monocilindru in 2T, baleiaj in contracurent, racit cu aer, ungere in amestec, 1:33, ulei Hyzett
Cilindree 171 cmc | 247 cmc
Alezaj 58 mm | 70 mm
Cursa 65 mm | 65 mm
Raport de compresie 8:1 | 7,7:1
Putere 11 CP/5300 rpm | 14,25 CP/5000 rpm
Carburator BVF 25 | BVF 26
Dinam GM 6 v - 60 W regulator centrifugal de avans, bujii 240
Baterie 6 v - 7 Ah cu plumb sau fier-nichel
Ambreiaj multidisc in baie de ulei montat pe ambielaj
Cutie de viteze cu 4 trepte actionate cu piciorul stang
Rapoarte de viteze I - 2,77; II - 1,63; III - 1,23; IV - 0,92
Cadru simplu leagan inchis
Furca fata tip Earles cu cursa de 142 mm
Suspensie spate furca oscilanta lunga cu cursa de 115 mm, cu trepte de reglaj
Frane clasice cu tambur actionate prin cablu si tija
Viteza 100 km/h | 110 km/h
Consum 5,2 litri/100km | 6,5 litri/100km
Atas - | tip MZ, Stoye, Jawa, Panonia

Se spune, pe buna dreptate, ca, atunci cand au intrat MZ-urile in tara, erau asa de rapide incat Politia nu le putea prinde, astfel incat l-i s-a scos o piesa "secreta" din motor. Aceasta piesa nu s-a descoperit nici pana in zilele noastre, dar nici nu este nevoie, aceste masinarii fiind inca foarte rapide si pentru secolul 21.
Proiectarea lor a inceput acum o jumatate de veac si iata dupa atata amar de vreme au ramas ca fiind cele mai fiabile motociclete construite vreodata. Va mai trece cel putin 50 de ani pana sa se inventeze ceva mai performant care sa se ridice la nivelul "Gatului de lup"

Regina anilor 60 se mai vede inca pe strazile din intreaga lume, fiind admirata de nostalgici cat si de generatia tanara. O motocicleta care cu siguranta trezeste atentie la vederea sa.

Poate singurul dezavantaj al MZ-ului ar fii faptul ca este prea silentioasa si se face nevazuta, prezenta ei fiind mult mai mare decat se crede si decat isi poate imagina vreo minte omeneasca.

Articol preluat de pe site-l


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 13 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
MZ ES 175 : 1956-1962

istoric 175-250

62.7KB


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 13 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
MZ ES 175/1 : 1962-1967

istoric 175-250

38KB


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 13 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
MZ ES 175/2 : 1967-1972

istoric 175-250

64.3KB


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 13 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
MZ ES 250 Doppelport : 1956-1957

istoric 175-250

41.2KB


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 13 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
MZ ES 250 : 1956-1962

istoric 175-250

25.1KB


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 13 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
MZ ES 250/1 : 1962-1967

istoric 175-250

47.7KB


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 13 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
MZ ES 250/2 : 1967-1973

istoric 175-250

36.7KB


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 13 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
MZ ES 300 : 1963-1965

istoric 175-250

58.7KB


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 13 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
MZ ES 125 & 150 : 1962-1969

istoric 175-250

46.8KB


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 13 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
MZ ES 125/1 & 150/1 : 1969-1978

istoric 175-250

39KB


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 13 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
MZ ES 250/1

istoric 175-250

46.1KB


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 13 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
MZ ES 250/1

istoric 175-250

65KB


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 13 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
MZ ES 250/1

istoric 175-250

66.4KB


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la