OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA
FORUM DEDICAT PASIONATILOR DE OLDTIMER SI YOUNGTIMER DIN TIMISOARA
Lista Forumurilor Pe Tematici
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA | Reguli | Inregistrare | Login

POZE OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
simona2000 la Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Galati
cauta Barbat
25 - 53 ani
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA / RESTAURARI / Formula Easter TG86 Moderat de kennyc2, marczello_b
Autor
Mesaj Pagini: 1
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
Formula Easter TG86


De caurand am placerea sa restaurez o masina de curse prototip construita in Romania la Resita in anul 1986 si care a participat la competitii automobilistice in Campionatul national si international intre tarile socialiste...

Este vorba de o masina Formula E EASTER...

Masina a fost construita la inceputul anului 1986 de catre pilotul resitean Tiberiu Gedeon component al lotului automobilistic roman... Masina a participat atat in campionatul intern de Viteza pe Traseu Montan dar si in campionatul international al est-Europa intre tarile socialiste RDG, URSS , Cehoslovacia, Polonia, Bulgaria, Ungaria si Romania.

formula easter tg86 formula easter tg86de caurand placerea restaurez masina curse prototip

23.4KB


pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
Ce e FORMULA EASTER ???

Formula Easter

Formula Easter a fost considerata 'Formula1'  Esteuropeana intre tarile socialiste. Formula Easter sau E 1300 mai tarziu E 1600, a functionat multi ani in fosta Regiune Estica ca o succesoare a Formulei B8, pe post de serie de curse a Monoposturilor. Ca o comparatie Internationala a fost un fel de Cupa a Pacii si a Prieteniei a tarilor socialiste, un fel de echivalent al Campionatului est – european. In acest campionat au participat RDG, URSS , Cehoslovacia, Polonia, Bulgaria, Ungaria si Romania.

Regulament

Participau masini de curse cu un singur loc(monopost) cu motoare de 1300 cm³ ( mai tarziu 1600 cm³ ). Masinile erau productie proprie fiecarei tari. Favorite erau motoarele Lada dar cu succes sau folosit si cele de Wartburg, Skoda si Dacia. transmisii de Dacia, Wartburg, Škoda.  Toate componentele interioare au fost produse in particular si dupa terminarea serviciului. Cauciucurile au fost la inceput de la Barum. Erau atat de tari ca, in comparatie cu cele mai cunoscute cauciucuri de curse din zilele noastre, rezistau de obicei la mai multe curse. Nivelul de aderenta era scazut. Spre sfarsitul anului 1980 s-au adauguat cauciucuirile de productie sovietica Prostor (licenta Dunlop). Acestea erau mai moi. Pentru a putea insa tine pas cu concurenta internationala au fost cel mai mult folosite, dupa anul 1980, cauciucuri de productie vestica (Michelin cu precadere) , ceea ce de fapt era interzis, conform regulamentului, dar tolerat. ...


pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
#115 Tiberiu Gedeon  - Circuit RIGA /  1988     Foto: Māris Meilands

formula easter tg86 #115 tiberiu circuit riga /  1988    māris meilands

50.4KB


pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
1992 Formula Easter TG86 - Resita

formula easter tg86 1992 formula easter tg86 resita

33.7KB


pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
Tiberiu Gedeon din anul 1991 sa stabilit in Germania si masina a fost pastrata de tatal sau pana in 1992 cand a fost vanduta si a plecat spre Clubul AUTOFORVIS Anina si a mai participat iin competitii intre ani 1992 -1994 cu pilotul Schiopulescu George....

Modificat de nelutzu (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
George paraseste tara si el si se stabileste in America iar masina ramane in garaj la Club, in perioada 2002-2005 cineva sa indragostit de motor si cutie si le-a furat, pana in 2009 masina se plimba dintr-un depozit in altul si uite asa tot dispare cate ceva de la ea, in 2009 masina e adusa la Resita pt a fi refacuta dar sta 2 ani dezmembrata fara a se lucra la ea, si din pacate e adusa din nou la Anina si aruncata intr-un depozit... In 2012 se da o spargere la acel depozit si printre daunele facute acolo se numara si cateva componente a acestei masini,scaunul de aluminiu, volanul, ceasurile de bord, fuzetele si bratele fata spate, telescoapele spate....

formula easter tg86 george paraseste tara stabileste america iar masina ramane garaj club, perioada

29.5KB


pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
..... important ca masina inca exista, si sant bucuros ca George sa hotarat sa o repunem pe roti.... el e putin dezamagit pt ca lipsesc multe dintre componente dar eu sant bucuros ca exista o baza solida de la care putem relua reconstructie ei...

asa arata in feruarie 2013

formula easter tg86 ..... important masina inca exista, sant bucuros george hotarat repunem roti....

31KB


pus acum 11 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
Tragica povestea, sa speram ca va avea un final fericit. Ce motorizare va primi?

_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
Incercam motor Lada 1600cmc si cutie Dacia, asa a fost ultima data, am vrea si sper sa gasim motor gata preparat.... Initial masina a fost conceputa in 1986 cu motorizare Dacia 1300 pt ca asa era regulamentul in CUPA PACII, in 1988 sa modificat regulamentul si sa acceptat motoare pana la 1600cmc si asa a primit motorul de Lada care era singurul disponibil si fiabil in acea vreme construit intr-o tara Socialista 


In Foto  Tibi Gedeon cu masina ls start in 1988 Resita

formula easter tg86 incercam motor lada 1600cmc cutie dacia, asa fost ultima data, vrea sper gasim

53.3KB


pus acum 11 ani
   
sergiup
Membru

Din: Arad
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 71
interesant subiectul.
sper sa faceti progrese si sa ne tii si pe noi la  curent cu ce se face.
spor la munca.


_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & carmin red VW Golf MK 1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39

sergiup a scris:


mersi 

acum masina e demontata si asteapta sa fie dusa la sablat atat ea cat si rotile ce le-am recuperat....

formula easter tg86 sergiup acum masina demontata asteapta fie dusa sablat atat cat rotile le-am

27.6KB

Modificat de nelutzu (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
  ROTILE


Modificat de nelutzu (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
LATE LATE  11J/13

formula easter tg86 late late  11j/13

28.2KB


pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
Cadrul tubular din teava de otel

formula easter tg86 cadrul tubular din teava otel

37.1KB


pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
Daca aveti intrebari despre cum sau construit aceste masini si ce performante sau indiferent ce var interesa o sa incerc sa raspund    in momentul de fata corespondez si cu constuctorul ei care e stabilit in Germaia....

in imagine se vede
- Caseta de directie construita special pt aceasta masina,
- Suspensia fata : telescoape de Dacia scurtate si Arcurile elicoidale confectionate artizanal in uzina dupa specificatiile pilotului
- Bara de torsiune care e si reglabila si are mai multe modalitati de setare in functie de traseu si de ploaie... in momentul de fata masina e setata cu suspensia pt ploaie...

formula easter tg86 daca aveti intrebari despre cum sau construit aceste masini sau indiferent var

43.6KB

Modificat de nelutzu (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
sergiup
Membru

Din: Arad
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 71
pacat ca unii si-au batut joc de ea. foarte interesanta mi se pare. o chestie unica si la care va fi mult de lucru. ai curaj sa te apuci de asa ceva. admirabil.
mai posteaza cand ai timp. sunt convins ca nu sunt singurul care urmareste acet topic.
cand ajung la resita exista posibilitatea de a fi vazuta pe viu? (candva in vara).


_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & carmin red VW Golf MK 1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
se poate vedea masina oricand  iar din vara speram sa fie vazuta pe treseele din campionatul intern al Romaniei...
acum se lucreaza  e greu cu procurarea pieselor, in special motorul de LADA 1600 se lasa greu de gasit 

formula easter tg86 poate vedea masina iar din vara speram fie vazuta treseele din intern greu

44.3KB

Modificat de nelutzu (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
marczello_b
Moderator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
Ce fain! Un vecin s-a laudat ca ar avea ceva piese de Lada. O sa-l intreb daca mai exista.

_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
=D  ar fi interesant, orice piesa de motor Lada 1600 ne intereseaza, mersi

CANTARUL 
dupa ce am demontat toate subansamblele de pe cadru acesta a fost cantarit sa vedem daca ne incadram in categorie    ha ha, e binisor 56,50kg

formula easter tg86 =d  orice piesa motor lada 1600 mersi dupa demontat toate cadru acesta fost

40.3KB


pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
CANTARUL

formula easter tg86 cantarul

47.3KB


pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39


formula easter tg86

29.8KB


pus acum 11 ani
   
florin_cars
Membru Senior

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 586
motor de Lada de 1.5 OHC ar face treaba? motorul a functionat cu carb de Dacie anul trecut, anul acesta prietenul meu s-a decis sa duca masina la Rabla, neputand s-o mai intretina, student cu situatie financiara mai precara.
motorul in CIV are 55kw/6.000rpm (75CP) aprindere electronica originala. Acum 2 zile am si inceput sa demontam masina, asta seara continuam cu anexele motor(delco si Carfilul le-am demontat deja).
Detin ceva carburi dublu-corp Weber ieftine daca te ajuta(32DIR la 130lei 2 bucati)


_______________________________________
NU mai sunati/sms, sunt plecat din tara, dati mail la si va raspund.

pus acum 11 ani
   
florin_cars
Membru Senior

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 586
asta e motorul, anul trecut filmat:

_______________________________________
NU mai sunati/sms, sunt plecat din tara, dati mail la si va raspund.

pus acum 11 ani
   
nelutzu
Membru

Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
MA AJUTA CAND VIN ACASA.. MIERCURI VIN IN RESITA.... acum sant in Italia, pregatesc(ajut si fur meserie) pt un prieten oi masina de curse prototip GI.PI Honda 1600cmc , este o masina rara care a fost construita de doi costructori, nu prea stiu cum ai cheama dar stiu ca au facut maxim 10 masini si unul a murit iar productia masini a incetat... in italia mai sant maxim 3 masini de acest tip........

cind vin acasa sigur vreau sa vorbim si de motoare de LADA si de carburatoare 

va pun o poza cu masina la cre lucrez acum.....   va salut prieteni .....

formula easter tg86 ajuta cand vin acasa.. miercuri vin resita.... acum sant italia, fur meserie)

37.5KB


pus acum 11 ani
   
florin_cars
Membru Senior

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 586
Problema e timpul, insa te astept sa vorbim cat mai repede, miercuri/joi.

E bine, capeti experienta in monoposturi


_______________________________________
NU mai sunati/sms, sunt plecat din tara, dati mail la si va raspund.

pus acum 11 ani
   
administrator
Administrator

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1061
Uau , foarte fain proect !!!

_______________________________________
Problemele complexe au raspunsuri usor de descoperit si de inteles, dar gresite.

pus acum 11 ani
   
florin_cars
Membru Senior

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 586

nelutzu a scris:

MA AJUTA CAND VIN ACASA.. MIERCURI VIN IN RESITA.... acum sant in Italia, pregatesc(ajut si fur meserie) pt un prieten oi masina de curse prototip GI.PI Honda 1600cmc , este o masina rara care a fost construita de doi costructori, nu prea stiu cum ai cheama dar stiu ca au facut maxim 10 masini si unul a murit iar productia masini a incetat... in italia mai sant maxim 3 masini de acest tip........

cind vin acasa sigur vreau sa vorbim si de motoare de LADA si de carburatoare 

va pun o poza cu masina la cre lucrez acum.....   va salut prieteni .....



N-ai mai ajuns in tm sapt trecuta, am fost eu aseara in resita cu platforma dar era tarziu sa te sun sa ne vedem/vorbim.
Astept un tel cand vrei sa treci prin tm sa vezi motorul


_______________________________________
NU mai sunati/sms, sunt plecat din tara, dati mail la si va raspund.

pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la