OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA
FORUM DEDICAT PASIONATILOR DE OLDTIMER SI YOUNGTIMER DIN TIMISOARA
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA | Reguli | Inregistrare | Login
POZE OLDTIMER & YOUNGTIMER CLUB TIMISOARA
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: simona2000 la Simpatie.ro
| Femeie 25 ani Galati cauta Barbat 25 - 53 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
Formula Easter TG86
De caurand am placerea sa restaurez o masina de curse prototip construita in Romania la Resita in anul 1986 si care a participat la competitii automobilistice in Campionatul national si international intre tarile socialiste...
Este vorba de o masina Formula E EASTER...
Masina a fost construita la inceputul anului 1986 de catre pilotul resitean Tiberiu Gedeon component al lotului automobilistic roman... Masina a participat atat in campionatul intern de Viteza pe Traseu Montan dar si in campionatul international al est-Europa intre tarile socialiste RDG, URSS , Cehoslovacia, Polonia, Bulgaria, Ungaria si Romania.
23.4KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
Ce e FORMULA EASTER ???
Formula Easter
Formula Easter a fost considerata 'Formula1' Esteuropeana intre tarile socialiste. Formula Easter sau E 1300 mai tarziu E 1600, a functionat multi ani in fosta Regiune Estica ca o succesoare a Formulei B8, pe post de serie de curse a Monoposturilor. Ca o comparatie Internationala a fost un fel de Cupa a Pacii si a Prieteniei a tarilor socialiste, un fel de echivalent al Campionatului est – european. In acest campionat au participat RDG, URSS , Cehoslovacia, Polonia, Bulgaria, Ungaria si Romania.
Regulament
Participau masini de curse cu un singur loc(monopost) cu motoare de 1300 cm³ ( mai tarziu 1600 cm³ ). Masinile erau productie proprie fiecarei tari. Favorite erau motoarele Lada dar cu succes sau folosit si cele de Wartburg, Skoda si Dacia. transmisii de Dacia, Wartburg, Škoda. Toate componentele interioare au fost produse in particular si dupa terminarea serviciului. Cauciucurile au fost la inceput de la Barum. Erau atat de tari ca, in comparatie cu cele mai cunoscute cauciucuri de curse din zilele noastre, rezistau de obicei la mai multe curse. Nivelul de aderenta era scazut. Spre sfarsitul anului 1980 s-au adauguat cauciucuirile de productie sovietica Prostor (licenta Dunlop). Acestea erau mai moi. Pentru a putea insa tine pas cu concurenta internationala au fost cel mai mult folosite, dupa anul 1980, cauciucuri de productie vestica (Michelin cu precadere) , ceea ce de fapt era interzis, conform regulamentului, dar tolerat. ...
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
#115 Tiberiu Gedeon - Circuit RIGA / 1988 Foto: Māris Meilands
50.4KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
1992 Formula Easter TG86 - Resita
33.7KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
Tiberiu Gedeon din anul 1991 sa stabilit in Germania si masina a fost pastrata de tatal sau pana in 1992 cand a fost vanduta si a plecat spre Clubul AUTOFORVIS Anina si a mai participat iin competitii intre ani 1992 -1994 cu pilotul Schiopulescu George....
Modificat de nelutzu (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
George paraseste tara si el si se stabileste in America iar masina ramane in garaj la Club, in perioada 2002-2005 cineva sa indragostit de motor si cutie si le-a furat, pana in 2009 masina se plimba dintr-un depozit in altul si uite asa tot dispare cate ceva de la ea, in 2009 masina e adusa la Resita pt a fi refacuta dar sta 2 ani dezmembrata fara a se lucra la ea, si din pacate e adusa din nou la Anina si aruncata intr-un depozit... In 2012 se da o spargere la acel depozit si printre daunele facute acolo se numara si cateva componente a acestei masini,scaunul de aluminiu, volanul, ceasurile de bord, fuzetele si bratele fata spate, telescoapele spate....
29.5KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
..... important ca masina inca exista, si sant bucuros ca George sa hotarat sa o repunem pe roti.... el e putin dezamagit pt ca lipsesc multe dintre componente dar eu sant bucuros ca exista o baza solida de la care putem relua reconstructie ei...
asa arata in feruarie 2013
31KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
marczello_b
Moderator
Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
|
|
Tragica povestea, sa speram ca va avea un final fericit. Ce motorizare va primi?
_______________________________________ I will rock your socks off!!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
Incercam motor Lada 1600cmc si cutie Dacia, asa a fost ultima data, am vrea si sper sa gasim motor gata preparat.... Initial masina a fost conceputa in 1986 cu motorizare Dacia 1300 pt ca asa era regulamentul in CUPA PACII, in 1988 sa modificat regulamentul si sa acceptat motoare pana la 1600cmc si asa a primit motorul de Lada care era singurul disponibil si fiabil in acea vreme construit intr-o tara Socialista
In Foto Tibi Gedeon cu masina ls start in 1988 Resita
53.3KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
sergiup
Membru
Din: Arad
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 71
|
|
interesant subiectul. sper sa faceti progrese si sa ne tii si pe noi la curent cu ce se face. spor la munca.
_______________________________________ 1961 orange VW 1200 ragtop & carmin red VW Golf MK 1 Oldie But Goldie
... and thanks Ferdinand
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
mersi
acum masina e demontata si asteapta sa fie dusa la sablat atat ea cat si rotile ce le-am recuperat....
27.6KB
Modificat de nelutzu (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
ROTILE
Modificat de nelutzu (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
LATE LATE 11J/13
28.2KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
Cadrul tubular din teava de otel
37.1KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
Daca aveti intrebari despre cum sau construit aceste masini si ce performante sau indiferent ce var interesa o sa incerc sa raspund in momentul de fata corespondez si cu constuctorul ei care e stabilit in Germaia....
in imagine se vede - Caseta de directie construita special pt aceasta masina, - Suspensia fata : telescoape de Dacia scurtate si Arcurile elicoidale confectionate artizanal in uzina dupa specificatiile pilotului - Bara de torsiune care e si reglabila si are mai multe modalitati de setare in functie de traseu si de ploaie... in momentul de fata masina e setata cu suspensia pt ploaie...
43.6KB
Modificat de nelutzu (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
sergiup
Membru
Din: Arad
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 71
|
|
pacat ca unii si-au batut joc de ea. foarte interesanta mi se pare. o chestie unica si la care va fi mult de lucru. ai curaj sa te apuci de asa ceva. admirabil. mai posteaza cand ai timp. sunt convins ca nu sunt singurul care urmareste acet topic. cand ajung la resita exista posibilitatea de a fi vazuta pe viu? (candva in vara).
_______________________________________ 1961 orange VW 1200 ragtop & carmin red VW Golf MK 1 Oldie But Goldie
... and thanks Ferdinand
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
se poate vedea masina oricand iar din vara speram sa fie vazuta pe treseele din campionatul intern al Romaniei... acum se lucreaza e greu cu procurarea pieselor, in special motorul de LADA 1600 se lasa greu de gasit
44.3KB
Modificat de nelutzu (acum 11 ani)
|
|
pus acum 11 ani |
|
marczello_b
Moderator
Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 888
|
|
Ce fain! Un vecin s-a laudat ca ar avea ceva piese de Lada. O sa-l intreb daca mai exista.
_______________________________________ I will rock your socks off!!!
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
=D ar fi interesant, orice piesa de motor Lada 1600 ne intereseaza, mersi
CANTARUL dupa ce am demontat toate subansamblele de pe cadru acesta a fost cantarit sa vedem daca ne incadram in categorie ha ha, e binisor 56,50kg
40.3KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
29.8KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
florin_cars
Membru Senior
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 586
|
|
motor de Lada de 1.5 OHC ar face treaba? motorul a functionat cu carb de Dacie anul trecut, anul acesta prietenul meu s-a decis sa duca masina la Rabla, neputand s-o mai intretina, student cu situatie financiara mai precara. motorul in CIV are 55kw/6.000rpm (75CP) aprindere electronica originala. Acum 2 zile am si inceput sa demontam masina, asta seara continuam cu anexele motor(delco si Carfilul le-am demontat deja). Detin ceva carburi dublu-corp Weber ieftine daca te ajuta(32DIR la 130lei 2 bucati)
_______________________________________ NU mai sunati/sms, sunt plecat din tara, dati mail la si va raspund.
|
|
pus acum 11 ani |
|
florin_cars
Membru Senior
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 586
|
|
asta e motorul, anul trecut filmat:
_______________________________________ NU mai sunati/sms, sunt plecat din tara, dati mail la si va raspund.
|
|
pus acum 11 ani |
|
nelutzu
Membru
Din: Resita
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 39
|
|
MA AJUTA CAND VIN ACASA.. MIERCURI VIN IN RESITA.... acum sant in Italia, pregatesc(ajut si fur meserie) pt un prieten oi masina de curse prototip GI.PI Honda 1600cmc , este o masina rara care a fost construita de doi costructori, nu prea stiu cum ai cheama dar stiu ca au facut maxim 10 masini si unul a murit iar productia masini a incetat... in italia mai sant maxim 3 masini de acest tip........
cind vin acasa sigur vreau sa vorbim si de motoare de LADA si de carburatoare
va pun o poza cu masina la cre lucrez acum..... va salut prieteni .....
37.5KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
florin_cars
Membru Senior
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 586
|
|
Problema e timpul, insa te astept sa vorbim cat mai repede, miercuri/joi.
E bine, capeti experienta in monoposturi
_______________________________________ NU mai sunati/sms, sunt plecat din tara, dati mail la si va raspund.
|
|
pus acum 11 ani |
|
administrator
Administrator
Din: Timisoara
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1061
|
|
Uau , foarte fain proect !!!
_______________________________________ Problemele complexe au raspunsuri usor de descoperit si de inteles, dar gresite.
|
|
pus acum 11 ani |
|
florin_cars
Membru Senior
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 586
|
|
nelutzu a scris:
MA AJUTA CAND VIN ACASA.. MIERCURI VIN IN RESITA.... acum sant in Italia, pregatesc(ajut si fur meserie) pt un prieten oi masina de curse prototip GI.PI Honda 1600cmc , este o masina rara care a fost construita de doi costructori, nu prea stiu cum ai cheama dar stiu ca au facut maxim 10 masini si unul a murit iar productia masini a incetat... in italia mai sant maxim 3 masini de acest tip........
cind vin acasa sigur vreau sa vorbim si de motoare de LADA si de carburatoare
va pun o poza cu masina la cre lucrez acum..... va salut prieteni ..... |
N-ai mai ajuns in tm sapt trecuta, am fost eu aseara in resita cu platforma dar era tarziu sa te sun sa ne vedem/vorbim. Astept un tel cand vrei sa treci prin tm sa vezi motorul
_______________________________________ NU mai sunati/sms, sunt plecat din tara, dati mail la si va raspund.
|
|
pus acum 11 ani |
|